Σκάνδαλο το πάρκινγκ της Νέας Αγοράς

Posted: 10 Οκτωβρίου 2010 by admin in Εκλογές Τ.Α. 2010, Λάρισα, Πολιτική, κοινωνία

Σκάνδαλο δεκαετίας χαρακτήρισε την σύμβαση παραχώρησης της Νέας αγοράς Λάρισας για την κατασκευή και εκμετάλλευση υπόγειου χώρου στάθμευσης, ο υποψήφιος Δήμαρχος Λαρισαίων και επικεφαλής της παράταξης «Λαρισαίων Πόλις» Γιάννης Σάπκας.«Σκάνδαλο το πάρκινγκ της Νέας Αγοράς» Στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου ο κ. Σάπκας δήλωσε τα εξής:

«Θεωρούμε την ελεύθερη, ανεμπόδιστη και ασφαλή μετακίνηση ως άμεση προτεραιότητα και αναφαίρετο βασικό αγαθό των πολιτών. Η κακή εξυπηρέτηση του πολίτη, με τα σημερινά δεδομένα, σημαίνει χάσιμο χρόνου και ενέργειας και σπατάλη δημοσίου χρήματος.

Με αυτό το σκεπτικό, η παράταξή μας έχει εκπονήσει σαφές και ολοκληρωμένο πρόγραμμα ώστε να αρχίσει συνολικός επαναπροσδιορισμός του κυκλοφοριακού του νέου Δήμου Λαρισαίων με ολοκληρωμένη μελέτη, σκέψη και περίσκεψη, λαμβάνοντας υπόψη τον σημαντικό παράγοντα της αέριας ρύπανσης και της επιβαρυμένης ατμόσφαιρας στην περιοχή μας.

Πιστεύουμε ότι αποτελεί άμεσο και επείγον ζήτημα η αναδιάρθρωση του δήμου σύμφωνα με τα σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα, όπου το αυτοκίνητο έχει ξεκάθαρο ρόλο: δεν επιβαρύνει και δεν ρυπαίνει  το περιβάλλον, ούτε δημιουργεί προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών. Είναι απαραίτητα, εδώ και τώρα,  δημοτικά πάρκινγκ στις βασικές εισόδους της πόλης με φθηνό αντίτιμο και σύνδεσή τους με το κέντρο, με αστικές συγκοινωνίες ή με φιλικές προς τον άνθρωπο μετακινήσεις.

Προτείνουμε στρατηγική επιλογή υπέρ των ήπιων μετακινήσεων με φιλικά προς το περιβάλλον μέσα και δημιουργία δικτύου πραγματικών ποδηλατοδρόμων που θα καταστήσει τη Λάρισα την ποδηλατούπολη της χώρας μας. Είναι επίσης ζωτικής σημασίας η επέκταση των πεζοδρόμων, μετά από μελέτη, και κυρίως η αποκατάσταση της τάξης στο κέντρο της Λάρισας, με απόλυτο και αυστηρό έλεγχο των μηχανοκίνητων οχημάτων στον κεντρικό αστικό ιστό.

Τασσόμαστε υπέρ της στρατηγικής επιλογής διαδρομών, (δρόμων) που θα μετατραπούν σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας (χωρίς μηχανοκίνητα οχήματα) και θα αποτελούν ένα είδος σύγχρονου αυλόγυρου που θα εξυπηρετεί τις τσιμεντένιες συνοικίες.

Είναι άμεσος στόχος μας η επιδίωξη της ολοκλήρωσης των περιφερειακών δακτυλίων του νέου Δήμου με στόχο την ανακούφιση των κατοίκων, ενώ αποτελεί άμεση προτεραιότητα ο περιφερειακός της Γιάννουλης, έργο που θα θέσει ένα τέλος στο δρόμο καρμανιόλα που διασχίζει το κέντρο ενός μεγάλου πλέον οικισμού στο νέο δήμο.

Είναι πάγια θέση μας ότι το πράσινο στην πόλη παίζει ένα πολύ μεγαλύτερο και σημαντικότερο ρόλο από την αισθητική. Ο νέος Δήμος έχει ανάγκη από άμεση αύξηση του αστικού πρασίνου που θα συνδέεται με το περιαστικό πράσινο, ενσωματώνοντας την έσω και έξω κοίτη του Πηνειού. Οι πράσινες διαδρομές προς το περιαστικό πράσινο θα παίξουν καίριο ρόλο στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη προσφέροντας ζωτικής σημασίας έργο σε μια πόλη με τις υψηλές θερμοκρασίες που όλοι γνωρίζουμε και ενόψει πιθανών κλιματικών αλλαγών.

Το μεγάλο οικολογικό πάρκο του Πηνειού των 17 χιλιομέτρων, από το Κουτσόχερο ως τη Γυρτώνη, σε σύνδεση με τις πράσινες διαδρομές θα καταστήσει το νέο Δήμο μια πραγματική όαση στο κέντρο της Θεσσαλίας ενώ ταυτόχρονα θα προσφέρει δυνατότητες και ευκαιρίες για νέες θέσεις εργασίας στο πλαίσιο της πράσινης ανάπτυξης.

Παράλληλα προγραμματίζουμε την αξιοποίηση όλων των κοινόχρηστων χώρων της πόλης, αρχής γενομένης από τις σχολικές αυλές που θα μετατραπούν σε μικρά πάρκα για τα παιδιά και τις συνοικίες όπου ανήκουν.

Άλλο άμεσο και επείγον θέμα αποτελεί η οριστική διευθέτηση των προβλημάτων του ΟΣΕ με τη Λάρισα (διαβάσεις, εκτάσεις του ΟΣΕ, απομάκρυνση του αμαξοστασίου του ΟΣΕ ) τα οποία εκκρεμούν από το 2000.

Η διαμόρφωση και ένταξη στον κεντρικό ιστό του δήμου της Παλαιάς Εθνικής Οδού είναι επίσης ένα ζήτημα που παραμένει σε εκκρεμότητα εδώ και μία δεκαετία. Πρέπει επιτέλους να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα της αδιαφορίας των εχόντων την ευθύνη της πόλης τα τελευταία 12 χρόνια. Ταυτόχρονα προτείνουμε προληπτική δράση για διαμόρφωση και ένταξη στον αστικό ιστό της παλαιάς εθνικής οδού Τρικάλων ώστε να αποτραπεί η δημιουργία μεγαλύτερων προβλημάτων στο άμεσο μέλλον.

Δίνουμε μεγάλη προτεραιότητα και έμφαση στις αναπλάσεις των συνοικιών που για πολλά χρόνια αντιμετωπίζονταν ως οι φτωχοί συγγενείς του κέντρου, αρχής γενομένης από τις πλέον υποβαθμισμένες συνοικίες, με τη διαμόρφωση και αξιοποίηση των κοινόχρηστων χώρων (πάρκα και πλατείες) όπως π.χ. η πλατεία των Αλησμόνητων Πατρίδων στο Αβέρωφ, η πλατεία του Αγίου Γεωργίου κ.α.

Είναι επιτακτική ανάγκη η ανάπλαση επιτέλους της Δυτικής Τάφρου, του Χατζηχαλάρ που παραμένει σε εκκρεμότητα από το 2000 και αποτελεί έργο πνοής για τις Δυτικές Συνοικίες του Δήμου. Παράλληλα, χρήζει επίλυσης το πρόβλημα της Ανατολικής Τάφρου στα πρότυπα του Χατζηχαλάρ και η αξιοποίησή της προς όφελος των κατοίκων των Ανατολικών συνοικιών που δεν αντέχουν να ζουν άλλο μέσα στη μόλυνση και το βούρκο.

Τα προβλήματα δεν μπορούν να περιμένουν. Η παρούσα Δημοτική Αρχή είχε όλο το χρόνο για να τα αντιμετωπίσει στα 12 χρόνια της διοίκησής της. Παρέλαβε μια Λάρισα –  πρότυπο και πρωτοπόρο σε καινοτόμες δράσεις, για να παραδώσει απαξιωμένες υποδομές, αποσπασματικές και πρόχειρες λύσεις και ένα δήμο ανίκανο να προσαρμοστεί στα σύγχρονα δεδομένα. Αυτή είναι η πραγματικότητα που οι πολίτες ζουν καθημερινά. Η αλλαγή επιβάλλεται και ξεκινά από τις εκλογές της 7ης Νοεμβρίου.»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s