Φτωχός συγγενής το δημόσιο σχολείο

Posted: 26 Νοεμβρίου 2009 by admin in Παιδεία, Πολιτική, κυβέρνηση, κοινωνία
Ετικέτες: , ,

Την εικόνα της πλήρους διαστρέβλωσης στο εκπαιδευτικό μας σύστημα δίνει μια νέα έρευνα του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ που παρουσιάστηκε χθες.

Σύμφωνα με την έρευνα οι μαθητές στα ιδιωτικά Γυμνάσια, Λύκεια και ΤΕΕ αποδίδουν πολύ καλύτερα από τους συμμαθητές τους στα δημόσια σχολεία Ειδικά στο Λύκειο, όπου λόγω των Πανελληνίων Εξετάσεων δεν είναι εύκολο να αποδώσει κανείς τη διαφορά σε υποκειμενική βαθμολόγηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, βλέπουμε ότι «καλά» και «άριστα» αποδίδει το 56,5% των μαθητών στα ιδιωτικά σχολεία, ενώ στα δημόσια μόλις ένας στους τρεις (33,3%)...

Επιπλέον, από την έρευνα προκύπτουν μεγάλες γεωγραφικές ανισότητες στην εκπαίδευση μεταξύ των διαφόρων περιοχών της χώρας, όπου σε άλλες υπάρχει μεγάλη μαθητική διαρροή και υψηλή αποτυχία στις εισαγωγικές και σε άλλες εμφανίζονται μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις στην εκπαίδευση.

Γεωγραφικές ανισότητες

Όπως λέει στα «ΝΕΑ» ο επικεφαλής της έρευνας κ. Ν. Παΐζης, ανάμεσα στις 10 περιφέρειες με τις καλύτερες επιδόσεις στη χώρα, είναι όλοι οι νομοί της Θεσσαλίας, η Χίος, η Αν. Αττική και η Αθήνα, ενώ τις χειρότερες επιδόσεις συναντά κανείς στην Ξάνθη και τη Ροδόπη, αλλά και στην Κέρκυρα, τη Ζάκυνθο, τη Λευκάδα, το Ρέθυμνο και τη Δ. Αττική.

Τα στοιχεία αυτά κάνουν επιτακτική την ανάγκη για χάραξη νέας εκπαιδευτικής πολιτικής με καθορισμό Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας για την άρση των ανισοτήτων, κάτι που η υπουργός Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου έχει πει ότι περιλαμβάνεται στον προγραμματισμό της.

Η υπουργός Παιδείας, παρουσία της οποίας έγινε η ανακοίνωση της έρευνας, δήλωσε ότι η εκπαίδευση χρειάζεται βαθιές τομές κι όχι επικοινωνιακές αλλαγές. «Δεν γίνεται κάθε υπουργός να έχει ένα παιχνίδι που λέγεται σύστημα πρόσβασης, και όλη η συζήτηση να περιστρέφεται γύρω από αυτό», είπε χαρακτηριστικά.

Η χρήση υπολογιστών

Τέλος, μια ακόμα «λεπτομέρεια» της έρευνας καταδεικνύει πόσο διστακτικοί είναι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί στη χρήση των νέων τεχνολογιών: το 2006, η χώρα μας ήταν η τελευταία στην Ευρωπαϊκή Ένωση στον αριθμό εκπαιδευτικών που χρησιμοποίησαν υπολογιστή μέσα στην τάξη. Μόλις 35,6% είχαν κάνει εκπαιδευτική χρήση των υπολογιστών για το μάθημα, όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. ήταν 74,3% και σε χώρες όπως η Δανία, η Νορβηγία, η Βρετανία, η Σουηδία κ.ά., το ποσοστό ξεπερνούσε το 90%…

ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ

Από την έρευνα προκύπτουν μεγάλες ανισότητες στην εκπαίδευση μεταξύ των διαφόρων περιοχών της χώρας

4,9 δισ. ευρώ τον χρόνο πληρώνουν τα νοικοκυριά

ΣΤΟ ΙΛΙΓΓΙΩΔΕΣ ποσό των 13,5 δισ. ευρώ συνολικά σχεδόν 5,9% του ΑΕΠ!– ανέρχονται ετησίως, σύμφωνα με την έρευνα της ΓΣΕΕ, οι δημόσιες και οι ιδιωτικές δαπάνες για την Εκπαίδευση, παρ΄ ότι θεωρούμε ότι ως χώρα δίνουμε λίγα λεφτά για την Παιδεία.

Από αυτά, οι εθνικοί πόροι ανέρχονται σε 7 δισ. ευρώ, οι κοινοτικοί σε 1,5 δισ. ευρώ, ενώ τα ελληνικά νοικοκυριά δαπανούν 4,9 δισ. ευρώ χωρίς όμως να αμβλύνουν τις ανισότητες: το ποσοστό των μαθητών που εγκαταλείπουν την Υποχρεωτική Εκπαίδευση ξεπερνά ετησίως το 14%.

πηγή: www.tanea.gr

Σχόλια

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s