Τελειωμό δεν έχουνε τα σκάνδαλα στην ΕΡΤ, όρεξη νά ‘χεις να ψάχνεις, όποια πέτρα να σηκώσεις κάτι θα βρεις. Η τελευταία καταγγελία έγινε από την ΠΟΣΠΕΡΤ και αφορά σύμβαση χορηγίας με αεροπορική εταιρεία (με την Aegean, λένε) που αφορά χορηγία στην «Αθλητική Κυριακή» και όλες τις εκπομπές πριν και μετά το Τσάμπιονς Λιγκ για 3 χρόνια από φέτος.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, το κάθε σποτ 40» τιμολογείται με 1 ευρώ, η αεροπορική εμφανίζεται κατά τη διάρκεια του αγώνα, στο γήπεδο, με ειδική τεχνική, ενώ υπάρχουν επιπλέον προφορικές αναφορές στον χορηγό. Σε ανταπόδοση, σύμφωνα με την καταγγελία, η αεροπορική προσφέρει ειδικό ηλεκτρονικό μηχάνημα για τη γραφική αναπαράσταση και ανάλυση των φάσεων, καθώς και τον (μισθό του;) παρουσιαστή.
Απαντώντας στην κατηγορία αυτή, η ΕΡΤ ισχυρίζεται ότι η εξασφάλιση ενός μηχανήματος σαν αυτό μόνο στα θετικά μπορεί να καταγραφεί, και όσοι μιλούν για «χαριστική σύμβαση» δεν γνωρίζουν την αγοραία αξία του. «Η ΕΡΤ δεν έχει απώλεια εσόδων, καθώς η συγκεκριμένη σύμβαση χορηγίας κατ’ ουδένα τρόπο εμποδίζει ή αποκλείει άλλους χορηγούς να διαφημιστούν στα ίδια προγράμματα», υποστηρίζει η διοίκηση της ΕΡΤ.
Ωστόσο, σταδιακά έρχονται στο φως σημαντικά στοιχεία, τα οποία προκαλούν σειρά ερωτημάτων για την εν λόγω «χορηγία».
* Ως γνωστόν, τις χορηγίες του Τσάμπιονς Λιγκ (και όλων των ευρωπαϊκών διοργανώσεων) χειρίζεται κεντρικά για λογαριασμό της UEFA η εταιρεία ΤΙΜ. Οι γνωρίζοντες λένε ότι η ΤΙΜ κάνει κεντρικά συμφωνίες με χορηγούς (Master Card, Sony, Amstel κ.ά.) και απαγορεύει ρητά τους «τοπικούς» χορηγούς σε κάθε χώρα. Εάν απαγορεύονται οι τοπικές – «εθνικές χορηγίες», τότε πώς η ΕΡΤ επιβεβαιώνει ότι έχει χορηγό για τους συγκεκριμένους αγώνες;
* Ως γνωστόν επίσης, οι αγώνες του Τσάμπιονς Λιγκ προβάλλονται επίσης ορισμένοι από το Mega και άλλοι από τη συνδρομητική Nova. Τα δύο ιδιωτικά κανάλια είναι… κορόιδα που δεν έχουν εθνικούς χορηγούς;
* Η εταιρεία διαχείρισης των δικαιωμάτων, ΤΙΜ, ελέγχει εάν τηρούνται οι όροι της συμφωνίας που υπογράφει, με κασέτες που αποστέλλουν τα κανάλια σε τακτά διαστήματα. Η ΕΡΤ τι είδους κασέτες θα αποστείλει;
* Το εν λόγω «μηχάνημα» γραφιστικής αναπαράστασης φάσεων ενοικιάζεται στους ενδιαφερόμενους από την εταιρεία Red Bee, θυγατρική του BBC. Συμβάσεις με τον αντιπρόσωπο της Red Bee στην Ελλάδα έχουν ήδη υπογράψει, εκτός της ΕΡΤ, τα κανάλια Mega, Nova και Σκάι. Σύμφωνα με πληροφορίες, το κόστος ενοικίασης δεν ξεπερνά τα 100.000 ευρώ για 3 χρόνια και για περίπου 20 αγώνες τον χρόνο. Η προβολή της αεροπορικής – χορηγού της ΕΡΤ για 3 χρόνια κοστίζει μόνο 100.000 ευρώ;
* Η μέση τιμή ενός διαφημιστικού σποτ 40» πριν, μετά ή στο ημίχρονο ενός ποδοσφαιρικού αγώνα Τσάμπιονς Λιγκ κοστολογείται γύρω στα 12.000 ευρώ. Η ΕΡΤ εν προκειμένω κόβει τιμολόγια για 1 ευρώ. Πόσα γλιτώνει η αεροπορική – χορηγός από την προβολή της στο πρόγραμμα – φιλέτο της ΕΡΤ; Με τι όφελος η ΕΡΤ πριμοδοτεί την αεροπορική με τόσο απροκάλυπτο τρόπο; Ποιος ωφελείται και με ποιο τρόπο από τη σύμβαση – σκάνδαλο;
